Η Milda είναι μια νεαρή κοπέλα από το Σικάγο που ψάχνει τη θέση της στον κόσμο. Η ήσυχη ζωή της ανατρέπεται όταν λαμβάνει ένα γράμμα που την ενημερώνει ότι ο παππούς της, που ζούσε στη Λιθουανία, πέθανε και της αφήνει το σπίτι του, μαζί με όλα του τα υπάρχοντα. Αρκεί να πάει εκεί και να αποδεχθεί την κληρονομιά. Έχοντας λίγα χρήματα, ζητάει τη βοήθεια των φίλων της, βγάζει το πολυπόθητο εισιτήριο και αποφασίζει ότι δεν έχει τίποτα να χάσει πηγαίνοντας εκεί. Μόνο που δεν ξέρει τί την περιμένει, αφού σύντομα βρίσκεται μπλεγμένη με θεωρίες συνωμοσίας και πράκτορες που την παρακολουθούν.
Η πρωταγωνίστρια είναι ένα νεαρό κορίτσι της διπλανής πόρτας. Στο ξεκίνημα αλλά και στην πορεία του παιχνιδιού, μάλιστα, επιλέγετε κάποια χαρακτηριστικά της, όπως το αν είναι φωτογράφος, προγραμματίστρια ή βοηθός ψυχολόγου, αν έχει τατουάζ ή όχι, το χτένισμά της και τα ρούχα της. Αυτό, με τη σειρά του, επηρεάζει το αν κουβαλάει πάντα μαζί της ένα βιβλίο ψυχολογίας, ένα USB stick ή μια φωτογραφική μηχανή, με το κάθε επαγγελματικό μονοπάτι να οδηγεί σε ορισμένους ξεχωριστούς διαλόγους και λύσεις γρίφων. Η δυνατότητα τόσο εξωτερικών όσο και εσωτερικών αλλαγών της ηρωίδας αποτελεί ένα ευχάριστο στοιχείο για το είδος που θα θέλαμε να δούμε και σε άλλα adventure, καθώς κάνει την εμπειρία ξεχωριστή. Οι διάλογοι κρατούν το ενδιαφέρον, τόσο από πλευράς ουσίας όσο και ηθοποιίας. Πειράγματα, αναδρομές σε ιστορικά γεγονότα, ακόμα και… μυστικά του χόκεϊ κρατούν το ενδιαφέρον χωρίς υπερβολές, με τον ρεαλισμό και τη μείξη φαντασίας και πραγματικότητας να κυριαρχεί στο μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας. Επιπλέον, δεν λείπουν οι φορές που οι χαρακτήρες συμπεριφέρονται σαν καρτούν ή στιγμές που στον πραγματικό κόσμο θα έφερναν αμηχανία, δημιουργώντας έτσι ένα ανάλαφρο κλίμα στο παιχνίδι.
Ο χειρισμός είναι point-and-click τρίτου προσώπου, όπου με δεξί κλικ κοιτάζετε ένα αντικείμενο ή hotspot και με αριστερό κλικ αλληλεπιδράτε με αυτό ή το μαζεύετε, όταν είναι δυνατό. Με διπλό κλικ μεταφέρεστε άμεσα στο σημείο εξόδου/εισόδου, όμως η Milda δεν τρέχει προς τα σημεία που υποδεικνύετε, παρά περπατάει. Για ευκολία, όλα τα hotspots εμφανίζονται στην οθόνη πατώντας τη ροδέλα του ποντικιού ή το spacebar. Επίσης, έχετε μαζί το κινητό σας, το οποίο χρησιμοποιείτε για κλήσεις, αποστολή μηνυμάτων και σύνδεση πληροφοριών που αποκτάτε στην πορεία.
Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι γεμάτος από αντικείμενα που δίνουν στοιχεία που αφορούν είτε οικογενειακά μυστικά είτε πτυχές της Λιθουανικής ιστορίας, θυμίζοντας τον τρόπο που χειριζόταν το Broken Sword την ιστορία των Ναϊτών ιπποτών. Ωστόσο, όταν έχουμε να κάνουμε με αντικείμενα που εμπλέκονται άμεσα σε επίλυση γρίφων, κάποιες περιγραφές είναι (εσκεμμένα ίσως) ελλιπείς, όπως πχ ένας ανιχνευτής μετάλλων που απλά “δεν λειτουργεί”. Αυτό μπορεί να σημαίνει οτιδήποτε, από το ότι είναι για πέταμα, χρειάζεται κάποιο εξάρτημα ή απλά δεν έχει έρθει η ώρα για να τον χρησιμοποιήσετε. Αυτό το λιτό “δεν λειτουργεί” σας αναγκάζει να δοκιμάσετε διάφορους συνδυασμούς αντικειμένων -ένα ένα κάθε φορά- μέχρι να το πετύχετε, πολλές φορές στην τύχη. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στον πρώτο γρίφο του παιχνιδιού, που περιλαμβάνει τους κλασικούς διακόπτες ρεύματος. Οι οδηγίες είναι τόσο ασαφείς που δεν αποκλείεται να κολλήσετε εκεί για περισσότερη ώρα από όσο θα έπρεπε. Σε γενικά πλαίσια, οι γρίφοι είναι λογικοί και ευχάριστοι, με κάποιες εξαιρέσεις, όπως εκείνοι όπου πρέπει να βιαστείτε να κάνετε κάτι, διαφορετικά πρέπει να το επαναλάβετε από την αρχή. Βρείτε κέρματα για να αγοράσετε λεμονάδα, έναν τρόπο να κολλήσετε έναν πίνακα στο καβαλέτο ή συλλέξτε κάτι που λαμπυρίζει μέσα από μια χαραμάδα στο πάτωμα. Υπάρχει λογική και ποικιλία στην περιπέτεια που δεν κουράζει.
Τα ζωγραφισμένα στο χέρι φόντα ενισχύουν την αίσθηση του καρτούν, με τα τρισδιάστατα μοντέλα να έρχονται για να τονίσουν τον ρεαλισμό. Στις καλύτερες οπτικά στιγμές του παιχνιδιού συμπεριλαμβάνονται οι δυσαρεστημένες εκφράσεις χαρακτήρων όταν θυμώνουν ή όταν κάτι δεν πάει καλά, που είναι σίγουρο πως θα σας κάνουν να χαμογελάσετε. Ο κόσμος, αν και ήσυχος, με σκόρπιες παρουσίες, περιλαμβάνει στοιχεία στο παρασκήνιο όπως μύγες που πετούν επάνω από εγκαταλελειμμένα κουζινικά σκεύη, μια κυρία που σκουπίζει στο βάθος, μια γάτα επάνω σε ένα γραφείο, και άλλα, που δίνουν λίγη ζωή στο περιβάλλον. Το animation βρίσκεται μέσα σε αποδεκτά πλαίσια, χωρίς όμως να ανταποκρίνεται πάντα στην πραγματικότητα. Βλέπουμε την ηρωίδα να τεντώνει το χέρι της σε ένα ψηλό ντουλάπι ή σε μια χαραμάδα και απλά να αποκτά κάτι νέο στο inventory της. Πρόκειται για κάτι μικρό, όμως επηρεάζει την ατμόσφαιρα αποσπώντας την προσοχή.
Η μουσική από τον Daniel Pharos (A New Beginning, Memoria) συνοδεύει πολλές σκηνές, είτε μέσω σαξοφώνου είτε ακουστικής κιθάρας, και περιστασιακά παίζεται από κάποιον χαρακτήρα κοντά σας, εκπλήσσοντας ευχάριστα. Κάτι που ξενίζει ελαφρώς είναι πως οι περισσότεροι χαρακτήρες μιλούν άπταιστα αγγλικά, με πολλούς από αυτούς να ακούγονται Αμερικάνοι παρά Λιθουανοί ή καν Ευρωπαίοι, από τον παπά της εκκλησίας μέχρι την ηλικιωμένη κυρία στο κατάστημα με τα ντόνατς που δεν έχουν την παραμικρή προφορά χρήστη δεύτερης γλώσσας.
Το Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit είναι ένα αξιόλογο point-and-click adventure παλιάς σχολής, με διάρκεια περίπου 10 ώρες, αναλόγως το πόσο γρήγορα λύνετε τους γρίφους χωρίς βοήθεια. Ενδεχομένως για μεγαλύτερη δυσκολία και χρόνο ενασχόλησης δεν εφαρμόζει κάποιες βασικές καινοτομίες των τελευταίων ετών (πχ αυτόματη επιλογή σωστού αντικειμένου κατά τους συνδυασμούς και τρέξιμο από το ένα σημείο στο άλλο). Έχει όμως και κάποιες νέες ιδέες, όπως η επιλογή χαρακτηριστικών (εμφάνιση, ιστορικό, προσέγγιση στις απαντήσεις κτλ), που θέλουμε να δούμε και σε άλλα παιχνίδια. Αν είστε φαν των παιχνιδιών τύπου Broken Sword, το Crowns and Pawns θα σας αρέσει.
- Ευχάριστη ατμόσφαιρα
- Όμορφες τοποθεσίες
- Καλογραμμένοι διάλογοι
- Εξατομίκευση της πρωταγωνίστριας
- Κάποιοι ασαφείς γρίφοι και οι γρίφοι με τον χρόνο
- Βιαστικό φινάλε
- Δεν εφαρμόζει ορισμένες διευκολύνσεις στο gameplay
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.5
ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ: | PC |
ΑΝΑΠΤΥΞΗ: | Tag of Joy |
ΕΚΔΟΣΗ: | Thunderful |
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου