BREAKING NEWS
latest

728x90

468x60

ΔΟΚΙΜΗ: Ducati Hypermotard 2013

Δεν είναι η μεγαλύτερη, δυνατότερη και ακριβότερη μοτοσυκλέτα με ψηλό φτερό και 17ρηδες τροχούς. Παρ΄όλα αυτά, καταφέρνει να φτιάξει τη διάθεση του αναβάτη και να κερδίσει τις εντυπώσεις όπου κι αν σταθεί...

Το συνθετικό Hypermotard προέρχεται από τη λέξη «Υπέρ» και συμπληρώνεται από την έκφραση… φάτε μάτια ψάρια. Μην σας μπερδεύει το επισυναπτόμενο «motard», προέρχεται από το κλασσικό «moto» και έχει γαλλικές ρίζες. Όχι τυχαία κατά την άποψή μου, αφού οι Γάλλοι φημίζονται για τις βελτιωμένες κατασκευές τους και η νέα Ducati Hypermotard περισσότερο θυμίζει μια ιδιοκατασκευή «τούμπανο» παρά ένα μοντέλο παραγωγής! Αν τα βάλεις όλα μαζί, τα ονόματα, προκύπτει μια supermoto υπερ-επιδόσεων, ένα αντίπαλο δέος για την κυρίαρχο (στον τομέα) ΚΤΜ, την εταιρία δηλαδή που καθιέρωσε τη συγκεκριμένη κατηγορία.
Χάρμα οφθαλμών


ΔΟΚΙΜΗ: Ducati Hypermotard 2013 Χαίρεσαι όταν τη βλέπεις, είναι πανέμορφη ντυμένη στα κόκκινα, προκλητική και συνάμα πολλά υποσχόμενη. Θέλει ανδρικά χέρια να τη χειριστούν, είναι απαιτητική και ζητά έμπειρους αναβάτες. Όχι ότι ένας πρωτόλειος δεν θα τη χαρεί, πλην όμως δύσκολα θα φτάσει μαζί της στον έβδομο ουρανό. Η νέα Hypermotard αγγίζει τις ευαίσθητες χορδές εκεί που πρέπει να το κάνει και ευτυχώς που δεν είναι μια ακόμα On-Off για να πηγαίνει τους γιάπηδες για καφέ στο Κολωνάκι. Ποτέ και κανένας από αυτούς που βλέπετε στο δρόμο να οδηγούν κουστουμαρισμένοι ντούροι Κολοκοτρώνηδες (από την άγνοια και όχι από την περηφάνια) δεν θα μπορέσουν να καταλάβουν «τι είναι τούτο»... Ακόμα κι αν οδηγήσουν του φίλου τους ή την κάνουν «test drive», μυρωδιά δεν θα πάρουν. Θα τους φανεί σκληρή, δεν θα έχει ο εισαγωγέας βαλιτσάκι ασορτί στα χρώματα, η συμβία θα πει να πάρουν αυτό που έχει ο Μήτσος και η Ευδοκία, άστα να πάνε, παλιοκατάσταση. Ίσως τελικά να είναι καλύτερα έτσι, για να μπορούμε να ξεχωρίζουμε από το πλήθος και να μαθαίνουμε τα μυστικά της γιγάντιας σε επιδόσεις Hypermotard μόνοι μας, σε διαδρομές του τύπου ανάβαση Πάρνηθας, στροφιλίκια Επιδαύρου, φουρκέτες Αχλαδόκαμπου ή στίβος της πόλης. Η μαγκιά αυτής της μοτοσυκλέτας είναι η ικανότητά της να προσφέρει μοναδικές στιγμές στον αναβάτη κάθε ώρα και στιγμή, να του φτιάχνει τη διάθεση μόνο που θα τη βλέπει, να τον μαθαίνει σε καθημερινή χρήση τι θα πει άγρια σπορ συμπεριφορά και παράλληλα να τον γαλουχεί στα μυστικά της απολαυστικής οδήγησης.
 
Επιτέλους, υγρόψυκτη!

Η σημαντικότερη αλλαγή της νέας Hypermotard είναι φυσικά ο νέος υγρόψυκτος δικύλινδρος κινητήρας ονόματι Τestastretta 11°, χωρητικότητας 821 κ.εκ. και απόδοσης 110 ίππων, πάντα με το σύστημα “desmo” στην κίνηση των (οκτώ συνολικά) βαλβίδων. Ένα ακόμα καλό νέο είναι η δυνατότητα ρύθμισης της χαρτογράφησής του σε τρία επίπεδα λειτουργίας, που υπαγορεύονται από τις εκάστοτε συνθήκες και διαθέσεις. Στο πρώτο (Sport), το γκάζι είναι χωρίς περιορισμούς, άμεσο και υπάκουο, ενδείκνυται για επιθετική οδήγηση. Στο δεύτερο (Touring) εξομαλύνεται η καμπύλη ισχύος, κοινώς η δύναμη έρχεται ομαλά και γραμμικά, ότι πρέπει για τουριστική χρήση, ενώ στο τρίτο (Urban) η ισχύς περιορίζεται στους 75 ίππους και η απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού είναι “αργή” (για οδήγηση στη βροχή πχ.). Δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα ηλεκτρονικά συστήματα της Ducati, που περιλαμβάνουν ρυθμιζόμενο traction control και ABS τριών σταδίων, με τις εν λόγω ρυθμίσεις να μην παραμένουν στα χαρτιά αλλά να δουλεύουν στην πράξη, πετυχαίνοντας να κάνουν τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας να αλλάζει χαρακτήρα κατά βούληση! Η εμφάνιση σε γενικές γραμμές θυμίζει το προηγούμενο μοντέλο, με χαρακτηριστική πινελιά διαφοροποίησης το σύστημα εξαγωγής, που τώρα πια έχει ένα τελικό στο πλάϊ αντί για δύο κάτω από τη σέλλα. Το πλαίσιο παραμένει κλασσικό χωροδικτύωμα αλλά έχει ενισχυθεί και έχουν αλλάξει τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του, με το μεταξόνιο να αυξάνεται ελάχιστα. Το ρεζερβουάρ έχει μεγαλώσει αρκετά σε χωρητικότητα ενώ η θέση οδήγησης ξανασχεδιάστηκε για να προσφέρει καλύτερο έλεγχο στον αναβάτη. Και εδώ, θα υποβληθεί ένσταση, καθόσον είναι ψηλή για αναβάτες κάτω του 1.80, που είναι υποχρεωμένοι να πατούν μόνο το ένα πόδι κάτω στα φανάρια.

Δεν δείχνει, δεν είναι (μεγάλη σε όγκο)

 Πλησιάζοντας κοντά σε κυριεύει ο ..φόβος. Αντιλαμβάνεσαι ότι βρίσκεσαι μπροστά σε μια ανάλαφρη (για τα κυβικά της) κατασκευή, που στα σωθικά της κρύβει 110 καθαρόαιμους ιταλικούς ίππους! Ναι, αυτούς τους εκρηκτικούς σε απόδοση, που γεννώνται μέσα σε έναν αριστοτεχνικό δικύλινδρο σε σχήμα V, με τις 8 βαλβίδες και την πατενταρισμένη δεσμοδρομική τους κίνηση. Η τροφοδοσία είναι ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός της Magneti Marelli, τεχνολογίας ride-by-wire και με σώματα διαμέτρου 52mm.
Ανεβαίνοντας πάνω της εισπράττεις άμεσα μια αίσθηση υπεροχής, όχι τόσο γιατί κάθεσαι ψηλά αλλά γιατί μυρίζεσαι τι θα συμβεί μόλις ξεκινήσεις. Πατάς τη μίζα και ο απαιτητικός ήχος είναι αυτός που σε κάνει να πάρεις μια ακόμα ιδέα για το τι μέλλει συμβεί. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα, η «βαριά» αίσθηση της μοτοσυκλέτας χάνεται, κυριολεκτικά εξαλείφεται. Απαιτεί βέβαια σχετική εξοικείωση και οπωσδήποτε προοδευτικό άνοιγμα του γκαζιού μέχρι να ζεσταθούν τα καταπληκτικά Pirelli Diablo Rosso. Όσο αποκτάς θάρρος και εμπιστοσύνη (πολύ γρήγορα αυτό) ανοίγεις το γκάζι παραπάνω και συνειδητοποιείς ότι έχεις να κάνεις με μια μοτοσυκλέτα αγωνιστικών προδιαγραφών. Η δύναμη υπάρχει σε όλο το φάσμα των στροφών, η ροπή είναι μεγάλη και τα εκπληκτικά φρένα της Βrembo σε αφήνουν άφωνο με τις δυνατότητές τους. Η επιτάχυνση θυμίζει κυριολεκτικά θεριό ανήμερο και παλεύεις να κρατηθείς πίσω από το φάτμπαρ τιμόνι. Οι ευθείες φαίνονται μικρές και αναζητάς τις διαδοχικές στροφές με όσες δυνάμεις σου έχουν απομείνει. Ανεβάζοντας ρυθμό, συνειδητοποιείς ότι αυτή η μοτοσυκλέτα, εκτός από γκάζι και φρένα, έχει σωστή ρύθμιση στις αναρτήσεις. Σου επιτρέπει να πλαγιάσεις και να στρίψεις με περισσότερα από αυτά που νόμιζες και η οδήγηση μετατρέπεται σε σεμινάριο ασφαλούς επιθετικής διασκέδασης (υπάρχει τέτοιος όρος;). Oι ατελείωτες πλαγιολισθήσεις και τα δυναμικά πλασαρίσματα είναι κάποια από τα μοναδικά πλεονεκτήματα αυτής της μοτοσυκλέτας. Στην έξοδο της στροφής δεν θα σου χαλάσει τη διάθεση, αφού οι 110 ίπποι είναι υπεραρκετοί για να σε οδηγήσουν στην επόμενη με τον εμπρός τροχό στον αέρα. Κερδίζεις χρόνο και απόλαυση κάθε φόρα που ανοίγεις το γκάζι. Η αίσθηση που σου προσφέρει θυμίζει overboost μονοκύλινδρο και αυτό κάλλιστα μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε σαν τεχνολογικό θαύμα. Η Ducati είναι ένα όχημα που συνδυάζει μοναδικά μοτοσυκλέτα streetfighter και supermoto. Θα κουράσει μόνο τις στιγμές που θα κινείστε για πολλή ώρα με ταχύτητες άνω των 150 χλμ/ώρα και αυτό είναι λογικό. Δεν έχει κατασκευαστεί για να σας πάει ταξίδι όπως μια μεγάλη On-Off ή Supersport και τα αεροδυναμικά βοηθήματα δεν συγκαταλέγονται στον εξοπλισμό της. Έχει έρθει στον άμοιρο αυτό κόσμο με έναν ιερό σκοπό: -Να μεταμορφώσει την καθημερινή μας μετακίνηση σε εμπειρία...
 
Τι άλλο να περιμένουμε;


ΔΟΚΙΜΗ: Ducati Hypermotard 2013 Η Ducati έκανε το θαύμα της και ανοίγει νέους ορίζοντες σε μια κατηγορία που σιγά σιγά θα ασπαστούν όλο και περισσότεροι κατασκευαστές. Τα 11.990 € που στοιχίζει δείχνουν ανήμπορα να δημιουργήσουν εμπόδιο για την απόκτηση της Hypermotard και αν δεν τα έχετε, παρακαλούμε να ακολουθήσετε τη συμβουλή μας και να μην την ...οδηγήσετε. Γιατί σε διαφορετική περίπτωση σας βλέπω να πουλάτε «εκείνο το οικοπεδάκι» που πήρατε κληρονομιά στην Κουτσούφλιανη...

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Μοντέλο: Ducati Hypermotard
Κινητήρας: 2κύλινδρος σε σχήμα V, 4χρονος, υγρόψυκτος, 8βάλβιδος, Desmo, ηλεκτρονικός ψεκασμός
Κυβικά: 821
Ίπποι: 110 στις 9.250 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: Μηχανικό 6αρι
Βάρος: 175 Kg κενή (195 Kg πλήρης υγρών)
Ύψος σέλας: 870 mm
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 16 lt
Τιμή: 11.990 €

Οι τρεις εκδόσεις, οι διαφοροποιήσεις και οι τιμές τους
HYPERMOTARD – 11.990 €

 
ΔΟΚΙΜΗ: Ducati Hypermotard 2013H «απλή» έκδοση, αυτή της δοκιμής μας, που διαθέτει ύψος σέλλας στα 850mm και που, θεωρητικά, απευθύνεται σε όσους θέλουν τη μοτοσυκλέτα για κατά βάση καθημερινή χρήση. Διαθέτει ανεστραμμένο πιρούνι Kayaba 43mm και μονό αμορτισέρ Sachs, με διαδρομή τροχού στα 170 και 150mm αντίστοιχα. Σε δύο χρώματα, κόκκινο ή μαύρο ματ, το πλαίσιο πάντα κόκκινο.
 
HYPERMOTARD SP – 15.490 €

Αύξηση τιμής κατά 3.500 € για την Special έκδοση ονόματι SP, που δικαιολογείται από την πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση, απαρτιζόμενη από πιρούνι Marzocchi 50mm και αμορτισέρ Ohlins, με τη διαδρομή τους ελαφρά αυξημένη στα 185 και 175mm. Οι σφυρήλατες ζάντες της Marchesini είναι υπεύθυνες για το μειωμένο κατά τέσσερα κιλά συνολικό βάρος (171 έναντι 175), ενώ τα ελαστικά είναι supersport προδιαγραφών και το ύψος της σέλλας 20mm μεγαλύτερο. Τέλος, η αντλία των μπροστινών δισκόφρενων είναι ακτινική. Σε ένα χρώμα, ή μάλλον τριχρωμία, σε άσπρο, κόκκινο και μαύρο, με το πλαίσιο πάντα κόκκινο.

HYPERSTRADA – 12.990 € 

Με επιπλέον 1.000 € (σε σχέση με τη μοτοσυκλέτα της δοκιμής), μπορείτε να κάνετε τουρισμό! Strada στα ιταλικά σημαίνει δρόμος και το μοντέλο μας εδώ είναι εξοπλισμένο κατάλληλα και για μακρινές διαδρομές, διαθέτοντας ψηλή ζελατίνα, μεγαλύτερη σέλλα, προστατευτική ποδιά κινητήρα, χειρολαβές συνεπιβάτη και πλαϊνές βαλίτσες. Ψηλότερο κατά 20mm τιμόνι, μικρότερες κατά 20mm διαδρομές ανάρτησης, αυξημένο κατά 40mm το ύψος σέλλας, μεγαλύτερο βάρος (181 κιλά κενή) και ελαστικά Trail για να πηγαίνουμε και στο χώμα! Επίσης, υπάρχει κεντρικό σταντ, εξωτερική ρύθμιση αμορτισέρ, μεγαλύτεροι λασπωτήρες, δύο 12βολτες παροχές
« PREV
NEXT »

Δεν υπάρχουν σχόλια